També està preparant un recurs perquè l'Administració no accepti l'ERTO per causa de força major

El Comitè de Nissan presenta una demanda judicial contra l'empresa per vulneració del dret de vaga

Foto El Comitè d’Empresa de Nissan ha presentat una demanda judicial contra l’empresa per vulneració del dret de vaga. Davant la paralització de la producció a la fàbrica de la Zona Franca a causa de la vaga indefinida iniciada el passat 4 de maig, la direcció de Nissan ha tornat a incloure les treballadores i treballadors a l’ERTO per causa de força major.

El comitè denuncia que amb aquesta mesura l’empresa pretén estalviar-se els salaris de la plantilla carregant-los a l’Administració, quan no correspon, ja que la raó per la qual s’ha aturat la producció a la Zona Franca no es deu a l’afectació de la COVID-19, sinó a la vaga indefinida que s’ha iniciat a la planta de Montcada i Reixac.

Per aquesta raó, presentaran un recurs davant l’autoritat laboral i la Inspecció de Treball perquè no acceptin l’ERTO per causa de força major que afecta les treballadores i treballadors que s’havien incorporat a partir del dia 4 de maig.

En aquest escenari, des d’ahir a la tarda, una vintena de treballadors de la planta de Sant Andreu es van sumar a la vaga indefinida per pressionar la multinacional perquè garanteixi el futur dels centres de treball que té a Catalunya i de les persones que hi treballen.

CCOO d’Indústria de Catalunya dona suport a la vaga i a les diferents accions que està promovent el comitè d’empresa en defensa del futur industrial de les catalanes plantes de Nissan.
13/05/2020