CCOO coordina sindicalment Nissan i les seves empreses auxiliars i de components per garantir l'activitat productiva i l'ocupació del sector

Foto Aquest matí, s’ha fet una reunió amb la Secció Sindical Intercentres de CCOO de Nissan i els delegats i delegades de les empreses auxiliars i de components que treballen per a la multinacional japonesa.

La reunió ha servit per informar de la situació actual de Nissan i de les repercussions directes que pot tenir sobre les empreses auxiliars i de components la reestructuració que la multinacional vol posar en marxa. S’espera que el proper 28 de maig, Nissan anunciï la reestructuració del grup a escala mundial que tindrà conseqüències productives i d’ocupació, i concreti l’afectació que aquesta reestructuració pot tenir a les plantes productives que Nissan té a Catalunya i al conjunt de l’Estat.

Tots els assistents a la reunió han compartit la necessitat de mantenir una coordinació directa en el flux de comunicació i en aquelles accions que s’hagin d’emprendre davant les decisions que es puguin prendre i que posin en risc l’ocupació directa de Nissan i de les seves empreses auxiliars i de components.

El possible anunci de cessament de l’activitat industrial de Nissan a Espanya pot suposar una afectació que superaria els 25.000 treballadors i treballadores, de manera que és més necessari que mai establir estratègies que protegeixin l’ocupació al sector d’automoció.
12/05/2020