Acord estatal sobre l'ERTO de reducció de jornada a Thyssenkrupp Elevator

Foto Més de 2.000 treballadors a tot l'Estat es veuran afectats per l'ERTO a partir de la setmana del 20 d'abril i es podran beneficiar de l'acord signat per la federació estatal de CCOO d'Indústria. La plantilla d'oficines, muntatges especials, tècnics etc, estaran afectats per aquest acordque estén la seva durada fins al 30 de juny.

Aquest acord permetrà guanyar temps a aquesta situació de crisi i garantir la viabilitat de l'empresa en les pròximes setmanes i mesos. Les condicions pactades, ja informades per CCOO a la plantilla, preveuen complements de fins al 85 % del salari, les vacances íntegres i les pahues extres i de beneficis no resultaran afectades per la suspensió de jornada. A una part de la plantilla, els tècnics de manteniment, l'ERTO se'ls aplicarà de manera voluntària.

També s'ha aconseguit crear una comissió de seguiment d'àmbit estatal que ens permetrà sens dubte garantir que l'empresa no abusi ni utilitzi l'acord de mala manera, fent que sigui efectiu on realment sigui necessari, quan realment sigui necessari i afecti a qui realment sigui necessari.

A més d'aquestes condicions, en les mesures d'acompanyament s'adaptaran els horaris prolongant la jornada intensiva d'estiu per facilitar l'execució i aplicació de les mesures de suspensió de jornada.
20/04/2020