Inspecció requereix a Elecnor que implementi les mesures per garantir la seguretat i salut de la seva plantilla

La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO i considera que Elecnor estava incomplint la normativa preventiva

Foto La Inspecció de Treball ha emès una resolució amb la qual dona la raó a CCOO i considera que l’empresa Elecnor estava incomplint la normativa preventiva i no estava aplicant de manera correcta les mesures establertes pel Ministeri de Sanitat en el “Procedimiento de actuación para los Servicios de Prevención de Riesgos Laborales frente a la exposición al nuevo coronavirus”.

El passat 16 de març, CCOO d’Indústria de Catalunya va interposar una denúncia davant la Inspecció de Treball contra l’empresa Elecnor per incompliment de les seves obligacions preventives per a la protecció de la seguretat i la salut dels seus treballadors i treballadores davant la pandèmia de la COVID-19. Aquesta denúncia s’emmarca en la campanya sindical que CCOO d’Indústria està duent a terme per garantir la salut de les persones treballadores en el seu lloc de treball davant la crisi sanitària que estem afrontant.

CCOO denunciava que Elecnor s’estava limitant, en el millor dels casos, a implementar mesures estandarditzades, sense entrar en l’especificitat de les condicions laborals, l’organització de treball ni les tasques a realitzar per part dels seus treballadors i treballadores. L’empresa va ometre l’obligació de reavaluar l’exposició a riscos a causa de la pandèmia de la COVID-19 i elaborar un pla de contingències davant d’aquest risc i implementar les mesures preventives per garantir la seguretat i salut de la seva plantilla.

Davant d’aquesta situació, la Inspecció de Treball ha requerit a Elecnor, amb un termini immediat, les qüestions següents:

1. Realització de l’avaluació de riscos específica per a tots i cada un dels centres denunciants, tenint en compte el personal especialment sensible.

2. Implementació de les mesures preventives derivades de l’avaluació de riscos, garantint el compliment del RD 486/1997 i del RD 1215/1997.

3. Facilitar la informació i formació relativa als anteriors punts a tots els treballadors i treballadores d’Elecnor.

4. Garantir la participació de la representació legal dels treballadors i dels delegats i delegades de prevenció en totes i cadascuna de les fases d’actuació preventiva.

La Inspecció de Treball finalitza amb l’advertiment que l’empresa ha de donar compliment a allò establert en l’article 22 de la Llei de prevenció de riscos laborals, referent a la vigilància de la salut.

CCOO considera que ens hem de felicitar, ja que la Inspecció de Treball ha donat la raó al sindicat sobre com s’ha de realitzar l’activitat preventiva per part de les direccions de les empreses i els seus serveis de prevenció de cara a evitar contagis per COVID-19 entre les persones treballadores.
09/04/2020