Impulsor del sindicalisme democràtic a la comarca, va rebre la medalla al mèrit del treball, Francesc Macià

CCOO lamenta la mort de l'històric sindicalista Manolo Cruz

Foto CCOO del Vallès Oriental, Maresme i Osona lamentem profundament la pèrdua del nostre company Manolo Cruz. Manuel Cruz Aguilar era originari de la província de Córdoba. La seva vida laboral a Catalunya s’inicia al sector de la construcció, però ben aviat passa a treballar al sector del metall, en empreses significatives de la comarca com Can Trullà i EGA. Va ser una de les primeres persones de Granollers que va activar el sindicalisme a la comarca, ja en època de clandestinitat.

Dins de CCOO, va formar part de la direcció del sindicat comarcal i va ser escollit secretari general del Metall. Actualment seguia col•laborant en les tasques sindicals des de la Federació de Jubilats i Pensionistes.L’any 2011 va rebre la medalla Francesc Macià de la Generalitat de Catalunya al mèrit al treball. Fins al darrer dia va estar implicat a la vida política i sindical de la comarca, sempre en la lluita per la millora de les condicions de vida de la classe treballadora.
05/04/2020