Arrenquem amb força la negociació col·lectiva de 2020

FotoCCOO d’Indústria de Catalunya hem començat a preparar amb força la negociació col·lectiva de 2020, que un any més afrontarem a l’ofensiva amb l’objectiu de continuar recuperant drets i poder adquisitiu i posar fi a la precarietat instal·lada als nostres sectors. Per això, des de finals de novembre i durant el mes de desembre hem convocat un intens calendari d'assemblees al conjunt del territori amb la nostra representació i afiliació per començar a definir les propostes de les plataformes reivindicatives dels convenis que hem de negociar l’any que ve.

CCOO tenim clar que l’AENC i l’AIC segueixen plenament vigents, la qual cosa ens situa a l’ofensiva per assolir uns increments salarials en la línia dels que estableixen aquests acords confederals, i per definir clàusules de revisió per garantir el poder adquisitiu dels salaris.

També estarem a l’ofensiva per seguir avançant en matèria d’igualtat a les empreses, amb el desenvolupament de mesures en els convenis col·lectius, i per aconseguir una ordenació equilibrada del temps de treball, garantint la necessària conciliació de la vida laboral i la familiar.

Un altre dels objectius que ens marquem és continuar lluitant per fer front, als nostres sectors, a les pràctiques empresarials que fomenten la precarietat (empreses multiserveis, descentralització productiva, ús fraudulent del contracte de posada a disposició...), així com intervenir en matèria de prevenció i salut laboral.

Així mateix, treballarem per fomentar la formació a les empreses per afrontar els canvis tecnològics que venen i minimitzar el seu impacte sobre els treballadors i treballadores, garantint una transició justa.

CONVENIS A NEGOCIAR EL 2020

L’any que ve, CCOO d’Indústria negociem 23 convenis col·lectius sectorials (16 d’àmbit provincial, 4 d’autonòmics i 3 d’estatals). A continuació en teniu la llista:

Provincials:
- Conveni indústria flequera de Barcelona
- Conveni indústria flequera de Lleida
- Conveni indústries de l’oli de Barcelona
- Conveni de licors de Barcelona
- Conveni de magatzemistes de fruits secs de Barcelona, Girona i Lleida
- Conveni de majoristes de fruites i verdures de Girona
- Conveni de majoristes de fruites i verdures de Lleida
- Conveni del mercat del peix de Barcelona
- Conveni del metall de Barcelona