CCOO signem un important acord al Grup Grifols sobre jubilacions parcials i retribució variable

Foto CCOO d’Indústria valorem positivament l’acord assolit el 9 de desembre entre la direcció i la Secció Sindical Interempreses de CCOO del Grup Grifols, ja que es tracta d’una acord pioner en qüestió de jubilacions parcials, que millora el que estableix la legislació vigent, i que també suposa una millora de les condicions dels treballadors i treballadores de Grifols en matèria de retribució variable.

Quant a les jubilacions parcials, l’acord tindrà vigència fins al 31 de desembre del 2022 i s’estableix la voluntarietat de la persona per poder accedir a la jubilació parcial, ja no és decisió de la companyia. L’empresa, mitjançant un sistema de guàrdies, assumeix el 75 % del 25 % que li correspondria treballar a la persona que es prejubila, de manera que aquesta només haurà de treballar el 6,25 % de la jornada fins a la jubilació ordinària. D’altra banda, la persona rellevista tindrà un contracte indefinit.

Pel que fa a la retribució variable, l’acord passa a ser indefinit i s’incrementa un 1 % el salari variable dels treballadors i treballadores. A més, s’afegeixen nous permisos retribuïts i no es comptaran a efectes d’absentisme cap dels permisos actuals o que s’aconsegueixin en el futur.
12/12/2019