CCOO constitueix un grup de treball del qual formaran part delegats de prevenció del sindicat

Més coordinació per millorar la salut laboral al Grup Roca

Foto Delegats de CCOO dels centres de treball que el Grup Roca té a Alcalá de Henares i Gavà (Roca Sanitaris), Burgos (Ceràmiques Gala), Caldes de Montbui (Indústries Cosmic) i Navarra (Vitrometal) es van reunir la setmana passada a la seu de la federació estatal a Madrid. Van abordar la situació de les plantes de fabricació i van valorar de forma molt positiva els resultats de les darreres eleccions sindicals. CCOO d'Indústria és el primer sindicat en el conjunt de les fàbriques que el grup té a Espanya.

També es va comentar i debatre sobre la informació que va traslladar l'empresa al comitè europeu que es va celebrar l'1 i el 2 de juliol. El Grup Roca ha dut a terme inversions a Mèxic, l'Argentina, el Brasil, Egipte, Malàisia i Europa.

Es va constatar que a escala europea les queixes dels representants dels treballadors i treballadores són generalitzades sobre les condicions de treball i sobre l'escassa informació que es facilita a la plantilla.

Un altre dels punts de l'ordre del dia va ser la salut laboral. El 31 de gener es va publicar al Diari Oficial de la Unió Europea (DOUE) la Directiva UE 2019/130, per la qual es modifica la Directiva CE 2004/37, relativa a la protecció dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a agents carcinògens o mutàgens durant el treball. Va limitar la pols respirable de sílice cristal·lina (0,1 mg / m3).

CCOO va decidir crear un grup de treball del qual formaran part els delegats de prevenció en cada d'una de les plantes. Si cal, coordinarà l'actuació del sindicat en l'aplicació del RD 665/1997, sobre la protecció dels treballadors contra els riscos relacionats amb l'exposició a agents cancerígens durant el treball. També intervindrà en l'aplicació del protocol específic del Ministeri de Sanitat sobre vigilància de la salut per risc de silicosi.
22/07/2019