Altres notícies

Concentració de la plantilla de Sincrofarm en defensa dels llocs de treball

Demà divendres, 31 de juliol, a les 13.50 h, al c/ Mercuri, 10, de Cornellà de Llobregat.

més informació »

CCOO hem demanat el suport a tots els actors implicats per exigir a ICL que mantingui oberta l'explotació de la mina de Vilafruns

CCOO hem demanat el suport de tots els actors implicats per demanar a ICL que mantingui oberta l'explotació de la mina de Vilafruns (Sallent – Balsareny), amb les condicions de seguretat necessàries que deteminin els experts internacionals contractats, fins que no estigui completat el pla de transició cap a una producció minera sostenible a la Catalunya central, consensuat fa temps amb tots els actors socials. CCOO també els hem demanat el seu suport per exigir a Montajes Rus que retii l'ERO que ha presentat per acomiadar 244 treballadors, i que acabem de concretar el pla industrial que ha de garantir la finalització de les diferents infraestructures compromeses en un entorn mediambientalment i socialment sostenible i pacífic.

més informació »

CCOO hem presentat un escrit a la Fiscalia provincial de Tarragona per exposar les circumstàncies dels accidents mortals d'IQOXE

CCOO considera que l'empresa està primant els beneficis per sobre de la seguretat de les persones que treballen a les seves instal·lacions, una situació que és la base dels diferents accidents i incidents ocorreguts. Per aquesta raó, CCOO sol·licita a la Fiscalia que s'obrin diligències per ampliar la causa en curs d'IQOXE a tots els accidents dels darrers 6 mesos.

més informació »

CCOO exigeix a Marelli Barcelona España garanties de viabilitat de futur per a les seves plantes

De moment no s'ha avançat cap a un acord en les negociacions de l'expedient, ja que l'empresa no ofereix garanties de viabilitat per a la resta de la plantilla no afectada per l'ERO. Davant d'aquesta situació, aquest dijous, 30 de juliol, a les 12 hores, els comitès de les dues plantes de Marelli han convocat les treballadores i treballadors a una concentració. CCOO d'Indústria exigeix garanties de viabilitat a la direcció de Marelli Barcelona Spain, ja que considera que si no anem cap a un tancament total, i que les condicions d'un possible acord es facin extensives a la resta de la plantilla.

CCOO denuncia persecució sindical a l'empresa Jaume Serra

L'empresa ha acomiadat els candidats de CCOO a les eleccions sindicals, que s'havien de celebrar properament, en conèixer la seva intenció de presentar-s'hi. Per a CCOO aquesta decisió demostra la nul·la capacitat de l'empresa per entendre les relacions laborals, així com el seu talant antisindical. Davant d'aquest fet, CCOO iniciarà una campanya contra aquesta mesura des dels àmbits sindical i jurídic, ja que s'estan vulnerant els drets fonamentals dels treballadors i treballadores.

més informació »

CCOO denuncia que Stradivarius aprofita la situació de la COVID-19 per prohibir l'activitat sindical a l'empresa

L'empresa els ha prohibit accedir tant a les reunions amb la direcció com a les seves reunions internes de delegats, ja que treballen en diferents torns. Després de diversos intents infructuosos per resoldre aquesta situació i arribar a una solució, CCOO ha interposat una demanda contra l'empresa davant la Inspecció de Treball per denunciar que s'està vulnerant el dret dels dos delegats a exercir l'activitat sindical.

més informació »

CCOO valora positivament els acords sobre teletreball i desconnexió digitals signats a SEAT

Amb la situació de pandèmia de la COVID-19, un alt percentatge de la plantilla de personal tècnic de SEAT ha demanat poder fer teletreball. Per això, el sindicat ha vist la necessitat de regular-ho per evitar abusos i perquè sigui una eina de conciliació de la vida laboral i la familiar. Pel que fa a l'acord de desconnexió digital, aquest afectarà el conjunt de la plantilla de SEAT i regula les franges horàries en les quals l'empresa els pot fer arribar missatges de correu electrònic i l'obligatorietat o no de respondre per part de la plantilla, diferenciant clarament entre temps de treball i temps de desconnexió (temps personal).

CCOO rebutja l'anunci de Nobel Plastiques Ibérica de cessament de l'activitat

CCOO manifesta el seu rebuig al tancament de la planta i denuncia que darrera d'aquesta decisió s'amaga una deslocalització de l'activitat a una altra planta del grup. CCOO insta l'empresa a negociar una solució alternativa que permeti garantir el manteniment de l'activitat i de la màxima ocupació possible.

més informació »

CCOO estudia les opcions per impugnar l'ERO de l'empresa Tensión Textil

CCOO d'Indústria manifesta el seu rebuig absolut a l'expedient i denuncia la mala fe de l'empresa, que no ha volgut negociar cap mesura alternativa als acomiadaments mentre es reconstrueix la nau afectada, tampoc ha presentat cap documentació econòmica que posi en entredit la futura viabilitat de l'empresa i ha renunciat a l'ERTO que tenia vigent. CCOO també denuncia una situació de discriminació, ja que l'empresa ha acomiadat totes les dones de la plantilla, a més de tot el comitè d'empresa.

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja el nou ERO d'extincions que planteja Montajes Rus per acomiadar 240 persones

CCOO d'Indústria rebutja l'expedient i exigeix a les direccions d'Iberpotash i de Montajes Rus un pla de transició per al tancament de l'explotació minera que permeti minimitzar l'afectació d'aquesta mesura sobre l'ocupació de les persones que treballen actualment a la mina de Vilafruns. CCOO alerta que la decisió de tancar l'explotació d'un dia per l'altre suposa un cop dur per a l'ocupació a les comarques del Bages i del Berguedà i adverteix que moltes empreses del territori en patiran indirectament les conseqüències. Per això demana a Iberpotash que reconsideri aquesta decisió i acabi d'aplicar el pla de transició per traslladar l'activitat productiva de la mina de Sallent a Súria.

més informació »

CCOO lamentem la mort de Cipriano Montero, sindicalista històric de Sant Adrià de Besòs

La setmana passada ens ha deixat Cipriano Montero, conegut com el Chato, sindicalista històric que va ser fundador de les CCOO a Sant Adrià de Besòs i va participar en l'assemblea de CCOO a l'església de Sant Medir, el juliol de 1976. Va ser treballador de l'antiga fàbrica CELO, de Sant Adrià, i també va ser membre de les dues primeres executives del sindicat a Sant Adrià de Besòs i va portar el ram del vidre fins que va plegar de l'empresa.

més informació »

CCOO denuncia l'acomiadament d'una treballadora d'Hydro Extrusion Spain, que és delegada del sindicat

CCOO denuncia que es tracta d'una mesura antisindical, ja que aquesta suposada reorganització implica només la desaparició d'un sol lloc de treball, que és justament el d'aquesta treballadora, que és delegada de CCOO i membre del comitè d'empresa. CCOO exigeix a l'empresa la readmissió immediata d'aquesta treballadora i adverteix que si no reconsidera la seva decisió, emprendrà les accions oportunes.

més informació »

CCOO rebutja l'anunci d'Iberpotash de tancar la mina de Sallent

Aquesta tarda la direcció d'Iberpotash ha fet pública la decisió de tancar la mina de Vilafruns (Sallent). CCOO d'Indústria de Catalunya manifesta el seu rebuig absolut davant d'aquest anunci.

més informació »

CCOO i UGT han treballat intensament per garantir la compatibilitat de l'activitat de la Corporació Alimentària Guissona amb la seguretat de les persones que hi treballen

Davant dels rumors i de les informacions contradictòries no contrastades que s'estan donant en les darreres setmanes al voltant de l'afectació de la pandèmia de la COVID-19 a la Corporació Alimentària de Guissona, les Seccions Sindicals de CCOO i UGT manifestem la nostra preocupació per les possibles repercussions que aquesta pressió mediàtica pugui tenir sobre la plantilla. Les seccions sindicals de CCOO i UGT a la Corporació Alimentària Guissona han estat desenvolupant una intensa activitat sindical, i ho continuen fent, per garantir la compatibilitat de l'activitat, considerada com a servei essencial, amb l'estricte compliment de les mesures de seguretat necessàries per garantir la salut i la seguretat dels treballadors i treballadores del grup.

més informació »

CCOO rebutja la decisió de Continental Automotive de tancar definitivament la planta de Rubí a finals de l'any que ve

La multinacional ha fet pública la seva decisió d'abandonar el projecte de reindustrialització de la planta de Rubí i tancar la planta a finals de l'any que ve, de manera que des d'ara i fins llavors anirà trasnferint la producció que es fa a Rubí a altres plantes. CCOO rebutja aquesta mesura i exigeix a la multinacional que segueixi treballant en la reindustrialització per trobar una alternativa industrial per a les instal·lacions que garanteixi la màxima ocupació possible.

més informació »

La plantilla de Nissan es manifestarà a Madrid pel futur de les plantes catalanes

Aquest dimecres, 15 de juliol, les treballadores i treballadors de Nissan portaran a Madrid la seva lluita pel futur de les plantes que la multinacional té a Catalunya i pel manteniment dels seus llocs de treball, i per exigir al Govern de l'Estat la derogació de l'article 51 de l'Estatut dels treballadors, per evitar que Nissan pugui aprovar l'expedient sense una autorització prèvia de l'Administració, i que s'impliqui per trobar una solució industrial.

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO d'extincions que planteja Montajes Rus

CCOO considera que ara mateix no hi ha cap causa que justifiqui l'ERO i exigeix a l'empresa que el retiri i que apliqui un expedient temporal mentre Iberpotash no decideixi reprendre l'activitat a la mina de Sallent, que va quedar aturada després de l'últim accident mortal. Així mateix, CCOO insta les direccions de Montajes Rus i Iberpotash a implementar les mesures de seguretat a la mina de Vilafruns per reprendre l'activitat com més aviat millor i per garantir que les persones que hi treballen no corren cap risc.

més informació »

Els comitès de Nissan demanen obrir una mesa tripartida entre governs, empresa i sindicats per assegurar la continuïtat de les plantes a Catalunya

Reunió d'avui dilluns amb l'Administració.

CCOO rebutja el tancament d'Aludyne Automotive Spain

La direcció de l'empresa Aludyne Automotive Spain, de Gavà, ha presentat un ERO per tancar la planta i acomiadar les setanta-nou persones que hi treballen. CCOO d'Indústria manifesta el seu ferm rebuig al tancament i denuncia que darrera d'aquesta decisió empresarial s'hi amaga una deslocalització encoberta.

Proposta de CCOO de Lleida per dignificar les campanyes agràries

El projecte conté nou propostes entre les quals destaquen la proposta d'actuació de les empreses de treball temporal; la de gestió de la borsa de treball; la de regularització de treballadors i treballadores sense papers, i la proposta de gestió dels albergs municipals.

més informació »

Les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars de Nissan reivindiquen el futur de les plantes catalanes

CCOO d'Indústria de Catalunya i UGT FICA de Catalunya han convocat les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars de Nissan a una concentració el proper dimarts 14 de juliol,davant el Palau de la Generalitat, per reivindicar el futur de les plantes de Nissan a Catalunya, ja que d'això en depèn també el seu futur.

més informació »

Els comitès de Nissan preparen una marxa popular amb el lema "Nissan somos tod@s"

Els comitès d'empresa de Nissan estan preparant una gran mobilització amb la qual pretenen implicar el conjunt de la societat amb la lluita de les treballadores i treballadors pel futur de les plantes catalanes i dels llocs de treball. Aquest divendres, 10 de juliol, han convocat una marxa popular amb el lema “NISSAN SOMOS TOD@S” des de diferents municipis de la província de Barcelona que finalitzarà amb una gran concentració al campament “La Resistance” de Montcada i Reixach.

més informació »

CCOO lamentem l'accident mortal ocorregut ahir a IQOXE Emulsiones i vetllarem per aclarir-ne les causes i depurar-ne responsabilitats

Lamentem profundament l'accident laboral ocorregut ahir a la planta d'IQOXE Emulsiones, de Vila-seca, com a conseqüència del qual va morir un treballador de Dominion, una de les subcontractes que opera a la planta química. L'accident es va produir a primera hora del matí quan, per causes que encara es desconeixen, l'operari va caure pel forat del muntacàrregues. CCOO i UGT hem convocat una concentració aquest divendres per condemnar l'accident, exigir més seguretat i manifestar el seu condol i suport als companys i companyes de la víctima.

més informació »

CCOO denuncia que l'escorxador Maper Carns incompleix les mesures bàsiques de seguretat

CCOO denuncia que l'escorxador Maper Carns, de Sabadell, està obligant els seus treballadors i treballadores a intercanviar-se alguns dels equips de protecció individual, un fet que en la situació de pandèmia actual suposa posar en risc la seguretat i la salut de les persones que treballen a l'escorxador, a més d'altres incompliments. Davant d'aquesta situació, CCOO convoca dues jornades de vaga a l'empresa per forçar la direcció de Maper Carns a fer marxa enrere en aquestes qüestions i resoldre el conflicte obert.

més informació »

CCOO de Lleida explica les denúncies que ha fet el sindicat en la campanya agrària d'enguany

Els problemes que d'aquesta campanya agrària són els endèmics de cada any agreujats per la crisi sanitària de la COVID-19. El que vol remarcar el sindicat és que els problemes que ha detectat i ha denunciat són estructurals.

més informació »

Vaga a Alliance Healthcare contra els acomiadaments i la persecució sindical de l'empresa

CCOO exigeix a la direcció que abandoni les pràctiques antisindicals i readmeti les persones acomiadades.

més informació »

CCOO rebutgem el concurs de liquidació presentat per Indústria Alimentària Crusvi

Indústria Alimentària Crusvi, que es troba en situació d'ERTO des del mes de març, ha presentat un concurs de creditors per a la liquidació de l'empresa. CCOO denuncia que en aquest procés no s'han tingut en compte els drets d'informació i consulta de la representació legal de la plantilla, que no ha rebut cap documentació al respecte i s'ha assabentat que s'havia iniciat el procés per la premsa.

més informació »

CCOO exigeix a l'Administració que doni veu als sindicats en les meses tècniques de revisió dels plans de seguretat de la petroquímica de Tarragona

Aquesta tarda el secretari general de CCOO d'Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández, ha comparegut davant la Comissió d'Estudi de la Seguretat del Sector de la Petroquímica del Parlament de Catalunya, que investiga l'accident d'IQOXE ocorregut el passat 14 de gener, per respondre a les preguntes dels diferents grups parlamentaris que integren la comissió.

més informació »

CCOO exigeix a Iberpotash participar en la investigació de l'accident i en el grup d'experts per avaluar les mesures de seguretat a la mina de Sallent

CCOO volem tenir veu i ser proactius en les accions que s'hagin de prendre per millorar les mesures de prevenció actuals per garantir la seguretat de les persones que treballen a la mina i evitar que es produeixin nous accidents. Així mateix, CCOO instem la direcció d'Iberpotash que les accions o mesures que es prenguin no tinguin cap repercussió en l'ocupació de les subcontractes que operen a la mina de Sallent.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el pla de sortida de Continental Automotive

CCOO d'Indústria valora positivament aquest principi d'acord, ja s'han aconseguit unes bones condicions per al conjunt de la plantilla, i espera que un cop tancat el tema de la sortida, la direcció de Continental Automotive es bolqui plenament en la reindustrialització de la planta de Rubí, un tema que continua parat i que per a CCOO és prioritari.

més informació »

CCOO lamenta el nou accident mortal produït avui a la mina d'Iberpotash de Sallent i es reaferma en el suport a la vaga del 30 juny exigint més seguretat

Aquest matí s'ha produït un nou accident mortal a la mina, en el qual ha perdut la vida un treballador de la subcontracta Montajes Rus. Davant d'aquest lamentable succés, els comitès d'empresa de la mina d'Iberpotash de Sallent i de Montajes Rus han decidit tornar a convocar la vaga prevista el 30 de juny sota el lema “Per la seguretat a la mina”. CCOO dona suport a la vaga i insta la direcció d'Iberpotash a començar de seguida la negociació per implementar les mesures de seguretat i prevenció de la mina per evitar nous accidents.

més informació »

S'acorda iniciar un procés de negociació per implementar la seguretat a la mina d'Iberpotash de Sallent

Gràcies a la pressió de la convocatòria de vaga prevista per al proper 30 de juny, la direcció d'Iberpotash de Sallent s'ha compromès a obrir un procés per negociar les mesures de seguretat i prevenció que cal implementar a la mina per garantir la seguretat i la salut de les persones que hi treballen, i evitar nous accidents. CCOO d'Indústria valora positivament l'establiment d'aquesta negociació i estarà atenta al desenvolupament de la mateixa per garantir que les persones que treballen a la mina ho fan en condicions de seguretat i que no es posa en risc la seva seguretat.

més informació »

CCOO ha presentat les propostes per un pla de xoc sectorial per la reactivació econòmica i social per al diàleg social a Catalunya davant l'impacte de la COVID-19

Amb la crisi de la COVID-19 hem vist les febleses de la nostra economia i dels sistemes de protecció de la salut i de protecció social. També s'han fet paleses les limitacions de la tecnologia i la ciència. Ens hem sentit vulnerables. Hem tornat a veure que el treball és imprescindible per al manteniment de la vida i hem constatat que algunes de les feines més mal pagades, majoritàriament feminitzades, eren les insubstituïbles.

més informació »

CCOO exigeix al Govern la derogació urgent de l'article 51 de l'ET davant la intenció de Nissan d'iniciar la negociació de l'ERO

La direcció de Nissan ha comunicat als comitès d'empresa de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu la seva intenció d'iniciar el procediment d'acomiadament col·lectiu en els propers dies, als efectes que es constitueixi la comissió negociadora. Davant d'aquest escenari, CCOO reclama al Govern que, de manera urgent, compleixi els compromisos adquirits i derogui l'article 51 de l'Estatut dels treballadors amb caràcter immediat per evitar que Nissan tingui via lliure per aprovar un expedient d'extincions sense necessitat que hi hagi una autorització prèvia de l'Administració.

més informació »

27 de juny, jornada de mobilització per exigir un gran pacte de reconstrucció social i econòmica per rescatar les persones

CCOO d'Indústria fem una crida a la nostra afiliació i representació i de la classe treballadora en general a participar en aquestes mobilitzacions, on també posarem de relleu les principals lluites sindicals que estem desenvolupant en aquests moments.

més informació »

S'arriba a un principi d'cord amb la patronal ANAFRIC i Mercabarna per trobar una sortida que garanteixi l'activitat i l'ocupació de la plantilla de Condialiment

es parts han acordat iniciar un procés de negociació per a la possible construcció, per part d'ANAFRIC, que representa els operadors actuals, d'un nou escorxador de titularitat privada al lloc on hi ha l'actual escorxador municipal, amb el compromís de mantenir l'activitat industrial i l'ocupació actual. Amb la consecució d'aquest acord queda desconvocada la vaga de la plantilla de Condialiment, prevista els dies 23, 25 i 26 de juny.

més informació »

CCOO d'Indústria lamentem la pèrdua del company Andrés Molina, un dels fundadors de CCOO a SEAT

CCOO d'Indústria de Catalunya lamentem la pèrdua del company Andrés Molina Rodríguez, un dels forjadors del moviment obrer i de CCOO a Seat, que ens ha deixat avui. Va ser un gran lluitador, un dels molts que van aportar el seu granet de sorra a lluita per la causa obrera, contra la dictadura i per la democràcia. CCOO volem transmetre el nostre sincer condol a la seva família i amistats.

més informació »

La plantilla de Condialiment farà vaga contra el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna

Les treballadores i treballadors de Condialiment han iniciat un procés de mobilització contra el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna i en defensa dels seus llocs de treball. Aquesta setmana han protagonitzat una concentració a la plaça de Sant Jaume i la que ve faran diverses jornades de vaga per exigir a l'Ajuntament de Barcelona, com a principal accionista de Mercabarna, que faci marxa enrere en aquesta decisió. El comitè d'empresa ha convocat vaga els dies 23, 25 i 26 de juny.

més informació »

CCOO lamenta el lent avenç de les negociacions amb la direcció de Continental Automotive

De moment, l'empresa no ha fet cap avanç en el pla de reindustrialització de la planta de Rubí, un tema que és prioritari per a CCOO per garantir una alternativa industrial per a la planta de Rubí que permeti el manteniment de la màxima ocupació possible. Quant al pla de sortida, les propostes de l'empresa estan molt lluny del que demanem. Davant d'aquest escenari, CCOO apressem la direcció de Continental Automotive a fer els esforços necessaris per avançar en les negociacions per la reindustrialització de la planta de Rubí per donar una sortida com més aviat millor a les 740 persones que hi treballen.

més informació »

CCOO fa una crida a la unitat de totes les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars per revertir la decisió de Nissan

La veritable força de la reivindicació i la lluita està situada en la unitat de totes les treballadores i treballadors, tant de Nissan com de les seves empreses proveïdores i auxiliars, una unitat que ha de ser visible en tots els processos de mobilització. Així s'ha dit en la reunió que han mantingut aquest dimecres els portaveus de CCOO dels comitès d'empresa de Nissan amb la representació sindical de les empreses proveïdores i de components.

més informació »

CCOO de Catalunya valora positivament el Pla d'impuls de la cadena de valor de la indústria de l'automoció

CCOO de Catalunya considera que aquest pla d'impuls al sector no és simplement un pla d'ajudes a la venda d'automòbils, sinó que contribueix i avança amb realisme cap a una indústria de l'electromobilitat, però reclama una major concreció d'aquestes inversions i que es complementi amb les estratègies que s'estan treballant per al sector a Catalunya en el marc de la taula sectorial de l'auto a Catalunya.

més informació »

CCOO de Catalunya reclama mesures estructurals per resoldre els problemes endèmics que afecten les campanyes agràries

Contractació de temporers.

més informació »

Manifestació de la plantilla de Nissan a Barcelona des del Departament d'Empresa fins a la Delegació del Govern

els comitès han convocat una manifestació des Departament d'empresa fins a la Delegació del Govern. la plantilla de Nissan exigirà demà a les administracions catalana i estatal, amb caràcter urgent, la derogació de l'article 51 de l'Estatut dels Treballadors, fruit de la darrera reforma laboral, que va eliminar aquest tràmit, ja que, amb aquesta derogació, Nissan es veuria obligada a negociar.

més informació »

El Consejo Confederal de CCOO aprova una resolució en suport a les plantilles de Nissan i Alcoa

Exigeix mecanismes per evitar el tancament.

més informació »

Vaga a la mina d'Iberpotash de Sallent per exigir més seguretat

Els darrers accidents laborals ocorreguts a la mina de Sallent han posat de manifest una sensació d'inseguretat entre les persones que treballen a la mina. Per aquesta raó, el proper 30 de juny els comitès d'empresa de Montajes Rus i d'Iberpotash de Sallent han convocat una jornada de vaga amb el lema “Per la seguretat a la mina”. CCOO donem suport a la convocatòria i exigim a les direccions d'Iberpotash i les empreses contractistes de la mina que s'incrementin les mesures de seguretat per evitar nous accidents.

més informació »

El Ministeri d'Indústria i la Conselleria d'Empresa i Coneixement es comprometen a instar l'Aliança Nissan-Renault-Mitsubishi per treballar una solució per a Nissan a Catalunya

Avui s'ha mantingut una reunió amb el Ministeri d'Indústria i la Conselleria d'Empresa i els sindicats i representants dels comitès d'empresa de Nissan, on s'ha compartit la informació de les gestions realitzades per l'Administració amb la direcció de Nissan Japó en els darrers dies, sense resultats positius.

més informació »

La plantilla de Condialiment es mobilitza contra el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna

Amb una visió purament mercantil, l'Ajuntament de Barcelona ha decidit tancar l'escorxador municipal de Mercabarna, que opera des de l'any 1979, quan finalitzi l'actual contracte a finals de setembre, deixant sense feina les 124 persones que hi treballen actualment. Una decisió que ha posat la plantilla en clau de lluita. Dimecres es concentraran davant de l'ajuntament contra la decisió de tancar.

més informació »

Cinquena mobilització en dues setmanes de la plantilla de Nissan per la continuïtat de les plantes catalanes

Les treballadores i treballadors de Nissan no descansen. Quan Nissan va fer públic l'anunci de tancament de les plantes de Catalunya, CCOO ja va advertir que la lluita seria contundent. Des de llavors ja s'han realitzat cinc grans mobilitzacions, la darrera de les quals va ser ahir a l'avinguda de la Reina Maria Cristina de Barcelona. Una multitudinària concentració que es va tancar amb la lectura d'uns manifestos adreçats a les direccions de Nissan i de Renault perquè es reverteixi la decisió i es garanteixi el futur de les plantes catalanes de Nissan.

més informació »

CCOO d'Indústria lamentem la mort de Sebastián Gavilán, sindicalista històric de CCOO a Seat

CCOO d'Indústria de Catalunya lamentem la pèrdua del company Sebastián Gavilán Ramos, sindicalista històric de CCOO a Seat, que ens va deixar ahir. Va ser un lluitador en tots els sentits, una persona a la qual no agradaven les mitges tintes i que es mostrava clara i ferma en tot el que calia fer, ja fos en la negociació o en la lluita per les reivindicacions i drets laborals i socials. CCOO volem transmetre el nostre sincer condol a la seva família, amistats i companyes i companys.

CCOO valora positivament l'acord assolit a Akzo Nobel

Les treballadores i treballadors d'Akzo Nobel Industrial Paints, de Vallirana, han ratificat per una àmplia majoria, amb un 78 % de vots a favor, el principi d'acord assolit dimarts entre el comitè i la direcció de l'empresa, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya. CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament l'acord, ja que incorpora millors condicions econòmiques per a la plantilla que les que plantejava inicialment l'empresa i ha permès reduir les persones afectades per la supressió del procés continu.

més informació »

El Comitè de Nissan s'ha reunit amb el president del Parlament de Catalunya i li ha demanat anar tots a una per aconseguir la continuïtat de les plantes catalanes

Aquest dijous, 11 de juny, la plantilla farà una nova mobilització a Barcelona.

Reforma laboral i deslocalitzacions

Els secretaris generals de CCOO (Unai Sordo), CCOO de Catalunya (Javier Pacheco), CCOO de Galicia (Ramón Sarmiento) i CCOO d'Indústria (Agustín Martín) han escrit un article conjunt on reflexionen sobre la reforma laboral i les conseqüències que ha portat en relació amb les deslocalitzacions de les empreses i la desindustrialització del nostre territori.

més informació »

Marxa nocturna de la plantilla de Nissan per la continuïtat de les plantes catalanes

Els comitès d'empresa han convocat les plantilles a concentrar-se demà, a les 21 hores, davant l'edifici de Correus des d'on iniciaran una marxa nocturna pel passeig de Colom i la Rambla que finalitzarà a la plaça Catalunya en defensa dels llocs de treball i de l'activitat industrial de Nissan a Catalunya.

més informació »

La plantilla d'Akzo Nobel es mobilitza en defensa de les condicions laborals i de l'ocupació

La direcció d'Akzo Nobel Industrial Paints (Vallirana) ha posat sobre la taula una modificació substancial de les condicions laborals de la plantilla i la supressió del procés continu, cosa que suposaria l'acomiadament d'onze persones. Davant la impossibilitat d'arribar a un acord amb l'empresa per revertir aquestes decisions, el comitè d'empresa ha convocat la plantilla a una jornada de mobilització en defensa de les condicions i els llocs de treball el dimecres 10 de juny.

més informació »

Javier Pacheco: "Nissan a Barcelona: molt partit per jugar"

Article publicat a 'elcritic.cat' (5-6-2020).

més informació »

El comissari europeu d'Ocupació i Drets Socials, Nicolas Schmit, exposa els compromisos de la Unió Europea per abordar la situació a Nissan

Reunió telemàtica amb IndustriaALL Europa, CCOO, UGT i USO.

més informació »

El comissari europeu d'Ocupació i Drets Socials, Nicolas Schmit, es reuneix amb IndustriaALL Europa, CCOO, UGT i USO per valorar la situació de Nissan

Demà divendres, 5 de juny, a les 9 del matí.

més informació »

Carta oberta de CCOO a la presidència de Garrigues per demanar que aquest despatx d'advocats no sigui còmplice de les pràctiques empresarials de Nissan

Intencions de tancar les plantes a Catalunya.

més informació »

CCOO lamentem l'accident mortal ocorregut avui a la mina d'Iberpotash de Vilafruns

L'accident s'ha produït a causa d'un despreniment mentre els operaris de la subcontracta instal·laven uns ventiladors a la mina per fer baixar la temperatura i injectar oxigen. Davant d'aquest trist succés, CCOO demanem a les direccions d'Iberpotash i de les seves contractes que s'extremin les mesures de prevenció i de seguretat per evitar nous accidents. CCOO estarà atenta al resultat de les investigacions de l'accident per depurar les possibles responsabilitats.

més informació »

Nova acció de mobilització de la plantilla de Nissan en defensa dels llocs de treball

Els comitès d'empresa de Nissan han convocat tots els treballadors i treballadores a acostar-se als respectius centres de treball amb el seu vehicle particular, des d'on sortiran en una marxa lenta de vehicles des de cada una de les plantes de Nissan per confluir en una gran marxa a l'avinguda de la Diagonal de Barcelona i faran una acció de protesta a les immediacions del consolat japonès

més informació »

Javier Pacheco: 'Hem de convèncer els japonesos que amb la decisió sobre Nissan s'han equivocat'

Entrevista a 'Tot es mou' de TV3 (2-6-2020).

més informació »

Javier Pacheco: 'El tancament de Nissan enmig d'una pandèmia mundial és una immoralitat'

Entrevista al programa 'En Directe a Ràdio 4' el dimarts 2 de juny del 2020.

més informació »

Comunicat conjunt d'administracions i agents socials i econòmics sobre el futur de Nissan a Catalunya

Comunicat conjunt emès després de la reunió celebrada per administracions i agents socials i econòmics sobre el futur de Nissan a Catalunya.

més informació »

La plantilla d'Acciona es mobilitza en defensa dels seus llocs de treball, en perill per la decisió de Nissan de no continuar operant a les plantes catalanes

Les treballadores i treballadors d'Acciona Facility Servicis que presten els seus serveis a les instal·lacions de Nissan de la Zona Franca també es mobilitzen en defensa dels seus llocs de treball, que ara estan en risc per la decisió de la multinacional de no continuar operant a les plantes que té a Catalunya. Aquest dimecres es concentraran davant la seu de les oficines principals d'Acciona per fer arribar el seu missatge alt i clar a la direcció de l'empresa de rebuig davant la manca de voluntat de la companyia per negociar amb el comitè d'empresa i contra el tancament de Nissan.

més informació »

La plantilla de Nissan interpel·la Renault en defensa dels seus llocs de treball

Les treballadores i treballadors de Nissan continuen mobilitzant-se en defensa dels seus llocs de treball, i volen denunciar també davant de Renault, com a membre de l'aliança que gestiona la zona d'Europa, que la decisió de Nissan deixarà 25.000 famílies sense feina, amb tot el que això comporta. Amb aquesta nova protesta volen fer arribar el seu missatge alt i clar al president d'ANFAC i directiu de Renault, José Vicente de los Mozos, per dir-li que no es pot rentar les mans en aquest assumpte.

Entrevista a Javier Pacheco: 'Si nacionalitzem Nissan, què vendrem?'

Publicada al diari 'El Periódico de Catalunya' el dissabte 30 de maig del 2020.

Es reprenen les reunions de la Mesa de Negociació sobre Continental Automotive

El proper dimarts, 2 de juny, es reprenen les reunions de la mesa de negociació sobre Continental Automotive, amb la mediació del Departament de Treball. En aquesta mesa de negociació l'empresa es va comprometre a avançar en dues línies fonamentals: d'una banda, el pla de reindustrialització per a la planta de Rubí, i, de l'altra, començar a negociar les condicions de sortida d'aquelles persones que quedin fora del pla de reindustrialització.

Entrevista a Javier Pacheco al programa 'El matí de Catalunya Ràdio'

Divendres, 29 de maig del 2020.

Entrevista a Javier Pacheco al programa 'Notícies en xarxa' de La Xarxa

Divendres, 29 de maig del 2020.

més informació »

Comunicat conjunt del Govern de la Generalitat, CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya, Foment del Treball i Pimec, davant l'anunci oficial de Nissan de tancament dels seus centres de treball a Catalunya

Es comprometen a continuar treballant per mantenir l'activitat de Nissan i el seu parc de proveïdors a Catalunya i valoren la unitat d'acció de les diferents administracions, patronals i sindicats per evitar que es confirmi el tancament definitiu dels centres de treball a Catalunya.

més informació »

La plantilla de Nissan es mobilitza en defensa dels llocs de treball

La lluita de les treballadores i treballadors de Nissan en defensa dels seus llocs de treball no s'atura. Demà divendres, 29 de maig, els comitès d'empresa de Nissan han convocat la plantilla a concentrar-se de les 11 a les 12.30 h davant els quatre concessionaris més importants que Nissan té a l'àrea de Barcelona.

més informació »

Nissan anuncia el tancament de les plantes de Catalunya

CCOO manifestem la notra oposició a la decisió de la multinacional Nissan de tancar les seves plantes a Catalunya. CCOO estarem al costat de les treballadores i treballadors i no descansarem fins a convèncer la multinacional de mantenir les operacions industrials a Espanya. Emplacem les institucions espanyoles, catalanes i municipals que treballin al nostre costat fins a tenir una solució.

més informació »

CCOO rebutja el tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna

CCOO denuncia que, amb aquesta decisió, l'Ajuntament de Barcelona, com a accionista principal de Mercabarna, aposta per la destrucció d'ocupació i de teixit productiu, trenca la cadena de valor, en comptes de buscar solucions de continuïtat, i contraria el discurs de defensa dels serveis públics i essencials, com és el sector de l'alimentació, que s'ha estat donant durant la crisi provocada per la pandèmia de la COVID-19.

més informació »

Els comitès de Nissan faran una acció a Barcelona per reivindicar el futur de la multinacional a Catalunya

Els comitès d'empresa de Nissan estan preparant una acció per reivindicar el futur industrial i dels llocs de treball de les fàbriques que la multinacional té a Catalunya, que tindrà lloc aquest dimarts, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona. Així mateix, valoren positivament que gràcies a la pressió de la demanda judicial per vulneració de vaga, Nissan no apliqui l'ERTO. D'altra banda, avui s'han reunit amb el secretari general d'Indústria, que els ha traslladat el compromís del Ministeri en defensa de les plantes de Nissan i dels llocs de treball.

més informació »

CCOO de Catalunya i la seva federació d'Indústria demanen un pla integral per a la transformació del sector de l'automoció a Catalunya

Calen inversions per adaptar les infraestructures.

més informació »

CCOO s'oposa al tancament de l'escorxador municipal de Mercabarna i reclama una solució de continuïtat per a la plantilla

El comitè d'empresa de Condialiment s'oposa frontalment al tancament de l'escorxador i denuncia que amb aquesta mesura es posen en risc més de 120 llocs de treball directes, a més de tot el personal d'empreses auxiliars que donen suport a l'activitat. CCOO d'Indústria dona suport a la plantilla de Condialiment i denuncia que una empresa de caràcter públic com és Mercabarna destrueixi teixit industrial i ocupació en un moment que és més necessari que mai reforçar la indústria. A més, considera inadmissible que l'Ajuntament prengui la decisió de tancar l'escorxador.

més informació »

IndustriAll Europe demana solucions urgents per a la indústria automobilística a la Comissió Europea

El secretari general d'IndustriAll Europe, Luc Triangle, ha adreçat una carta als comissionats europeus d'Indústria i de Treball i Drets Socials, en la qual els exposa la preocupació d'aquesta federació sindical europea davant la incerta situació de la planta de Nissan de Barcelona, fruit del pla de reestructuració que prepara la multinacional japonesa; així com la preocupació sobre com aquesta pandèmia pot afectar el seuctor de l'automòbil a Europa.

més informació »

Campanya de suport i solidaritat amb la vaga dels treballadors i treballadores de Nissan

CCOO d'Indústria hem impulsat una campanya de solidaritat i suport a les companyes i companys de Nissan en la seva lluita pel futur de les plantes i els llocs de treball que la multinacional té a Catalunya i al conjunt de l'Estat. Us animem a sumar-vos a aquesta campanya i també a col·laborar amb la caixa de resistència per la vaga de Nissan.

més informació »

Una desena de federacions sindicals europees de la indústria se sumen a la lluita dels companys i companyes de Nissan

"Farem tot el possible per salvar i perpetuar el major nombre de llocs de treball". Aquest és el compromís que assumeixen un grup de federacions sindicals industrials europees en el comunicat de suport i solidaritat que han fet arribar a les companyes i companys de Nissan Barcelona, que viuen sota l'amenaça de tancament. "Estarem atents per assegurar-nos que assumeixin el que han d'assumir i paguin el que han de pagar".

més informació »

S'inicia la regularització laboral dels 600 falsos autònoms de la Corporació Alimentària Guissona

Els 600 falsos autònoms i autònomes que encara operen a la Corporació Alimentària Guissona, del Grup bonÀrea (Lleida), passaran al règim general de la Seguretat Social i se'ls aplicarà el conveni col·lectiu sectorial de referència. Era una de les poques empreses de la indústria càrnia que es resistia a fer el pas. CCOO, que té la majoria de la representació, vigilarà el procés que ha liderat i que finalitzarà a l'octubre.

més informació »

CCOO destaca la responsabilitat que ha demostrat la plantilla d'Affinity Petcare en la situació de pandèmia

CCOO ha participat en la definició del protocol d'actuació davant la pandèmia de la COVID-19, en el qual s'han incorporat mesures preventives tant individuals com col·lectives, s'han extremat les mesures d'higiene i s'han reorganitzat els horaris per evitar aglomeracions del personal. CCOO també ha col·laborat per buscar equips de protecció individual per a la plantilla.

més informació »

Javier Pacheco: "La huelga de Nissan en el estado de alarma"

Article publicat a 'El País' (18-5-2020).

més informació »

Javier Pacheco: "Un futuro para Nissan ya"

Article publicat a 'sinpermiso.info' (17-5-2020).

més informació »

S'arriba a un acord amb l'ETT Aldia que garanteix la seguretat i les condicions laborals dels temporers contractats al Grup ESPAX

Gràcies a la pressió sindical de CCOO, avui s'ha tancat un acord amb l'ETT Aldia amb el qual es garanteix l'ocupació, la seguretat i les condicions laborals dels temporers contractats a través seu a les finques que el Grup ESPAX té al municipi de Soses (Segrià). CCOO valora positivament l'acord assolit, ja que finalment l'empresa ha entrat en raó i s'ha pogut donar resposta a les reivindicacions d'aquests treballadors i treballadores.

més informació »

Les reivindicacions de més seguretat i menys precarietat a la petroquímica de Tarragona segueixen ben vives

La Coordinadora de delegats i delegades de CCOO dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona s'ha reunit per analitzar la situació actual al sector, on s'ha evidenciat que la precarietat segueix ben present i afecta especialment les empreses auxiliars, la majoria de les quals han presentat ERTO. També s'ha tractat la represa de l'activitat a IQOXE, davant la qual CCOO adverteix que no pot ser a qualsevol preu i vetllarà perquè es garanteixi la seguretat per sobre de tot.

més informació »

Javier Pacheco i Miguel Ángel Boiza: "Una alternativa viable"

Article publicat a 'La Vanguardia' (15-5-2020).

més informació »

El Comitè de Nissan presenta una demanda judicial contra l'empresa per vulneració del dret de vaga

Davant la paralització de la producció a la fàbrica de la Zona Franca a causa de la vaga indefinida iniciada el passat 4 de maig, la direcció de Nissan ha tornat a incloure les treballadores i treballadors en l'ERTO per causa de força major. El comitè denuncia que aquesta mesura no correspon, ja que la raó per la qual s'ha aturat la producció a Zona Franca no es deu a l'afectació de la COVID-19, sinó a la vaga indefinida que s'ha iniciat a la planta de Montcada i Reixac.

més informació »

CCOO no ha descansat a la Corporació Alimentària Guissona, on ha treballat per garantir la seguretat i la salut de la plantilla

Com no podia ser d'altra manera, la Corporació Alimentària Guissona no ha deixat de treballar durant l'emergència sanitària per garantir el subministrament a la ciutadania, però la gent de CCOO d'Indústria tenia clar que el primer era garantir la salut de la plantilla i evitar el risc de contagi.

més informació »

CCOO denuncia l'ETT Aldia a la Inspecció de Treball per no garantir la seguretat i la salut dels temporers

CCOO denuncia que no es compleixen les mesures de prevenció de riscos i de seguretat establertes pels governs català i estatal per protegir la salut dels temporers contractats a través de l'ETT Aldia ni al lloc de treball ni als allotjaments. CCOO també alerta que l'ETT està pagant a aquests temporers per sota del que estableix el SMI i que, quan alguns van reclamar que se'ls pagués el que corresponia, l'ETT els va acomiadar.

més informació »

CCOO coordina sindicalment Nissan i les seves empreses auxiliars i de components per garantir l'activitat productiva i l'ocupació del sector

Aquest matí, s'ha fet una reunió amb la Secció Sindical Intercentres de CCOO de Nissan i els delegats i delegades de les empreses auxiliars i de components que treballen per a la multinacional japonesa. Tots els assistents a la reunió han compartit la necessitat de mantenir una coordinació directa en el flux de comunicació i en aquelles accions que s'hagin d'emprendre davant les decisions que es puguin prendre i que posin en risc l'ocupació directa de Nissan i de les seves empreses auxiliars i de components.

més informació »

Entrevista de la federació estatal a José Antonio Hernández, secretari general de CCOO d'Indústria de Catalunya

En aquesta entrevista Hernández explica com està afectant aquesta crisi als sectors industrials, quines són les propostes de CCOO per reactivar la indústria a la sortida d'aquesta crisi, com ha estat la represa de l'activitat industrial a Catalunya, i quina és la situació a la petroquímica de Tarragona, al sector de l'auto i al camp.

més informació »

CCOO rebutja l'informe final de l'Administració sobre l'accident d'IQOXE

CCOO vol manifestar que no està d'acord amb la presentació d'un informe final per part de la Presidència del Govern de la Generalitat, quan encara estan obertes la Comissió d'Investigació del Parlament i la Comissió de Treball per establir la coordinació d'activitats preventives entre les empreses dels polígons petroquímics de Tarragona, i quan la Inspecció de Treball no ha acabat ni ha resolt la investigació de l'accident. A més, CCOO denuncia que IQOXE continua incomplint la normativa de seguretat.

més informació »

Els treballadors i treballadores de Nissan inicien avui una vaga indefinida per exigir un pla industrial de futur

Avui s'inicia la vaga indefinida a Nissan davant la manca de claredat per part de la direcció de l'empresa sobre el futur industrial de les plantes que té a Catalunya. La primera a aturar-se ha estat la planta de Montcada i Reixac, amb un seguiment del 100 % de la vaga.

més informació »

Les reivindicacions laborals i socials inunden les xarxes socials amb motiu de l'1 de Maig

Ha estat un 1 de Maig atípic, però no per això menys reivindicatiu. Com que no era possible fer la tradicional manifestació als carrers de les principals capitals, CCOO i UGT vam convocar una reeixida manifestació virtual que va inundar les xarxes socials de reivindicacions laborals i socials.