Negociació col·lectiva

2018, un any intens en negociació col·lectiva als sectors industrials

Aquest any 2018, CCOO d'Indústria de Catalunya hem afrontat un gran repte en matèria de negociació col·lectiva, ja que ens ha tocat renovar un nombre important de convenis sectorials dels àmbits industrials i del camp, entre els quals hi ha els principals convenis dels nostres sectors

19 de juliol, vaga del sector del tèxtil i la confecció

CCOO entenem que és el moment de recuperar els drets perduts amb la crisi i que un cop superada cal acabar amb els salaris de misèria. No podem permetre que la patronal segueixi precaritzant les condicions laborals de les treballadores i treballadors de les empreses tèxtils, mentre el sector genera treball i riquesa. Per aquesta raó, fa dues setmanes que estem preparant la vaga per garantir l'èxit de la convocatòria, amb una resposta molt positiva fins al moment de les principals empreses del sector del nostre territori.

més informació »

Signat el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Girona

CCOO d'Indústria valorem positivament el principi d'acord, ja que recull els principals objectius que ens havíem marcat en aquesta negociació i ha estat validat per unanimitat per la nostra representació i afiliació del sector en les assemblees informatives prèvies a la signatura.

més informació »

CCOO valorem molt positivament el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

La pressió de la vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona prevista aquest mes de juliol, ha permès desbloquejar les negociacions del conveni sectorial. Hem aconseguit incorporar una clàusula que garanteix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments durant la vigència del conveni, de manera que els increments seran reals, una qüestió que per a nosaltres era fonamental per poder tancar un acord.

Vaga al sector del tèxtil i la confecció el proper 19 de juliol

La patronal del tèxtil s'equivoca una vegada i una altra, però en aquesta ocasió no ho consentirem. Ha decidit que la negociació del conveni ha arribat a la seva fi i ha lliurat una proposta de tancament que és clarament insuficient perquè CCOO pugui signar un acord. Per això hem convocat vaga el 19 de juliol.

més informació »

L'assemblea del tèxtil i la confecció de CCOO d'Indústria de Catalunya insta la mesa de negociació del conveni a convocar una vaga sectorial

Treballadores i treballadors del sector del tèxtil i la confecció de Catalunya fan una crida a la vaga sectorial el proper 13 de juliol com a resposta a la darrera proposta de la patronal a la mesa de negociació, una proposta que incompleix allò acordat en l'AENC. No podem permetre aquesta doble moral de no respectar allò que defensen per als convenis quan ho han d'aplicar en el del seu sector, i hem de dir ben alt a la mesa que aquesta proposta no està en la línia de les nostres reivindicacions i ens aboca al conflicte.

més informació »

CCOO i UGT convoquem vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona per exigir el desbloqueig del conveni sectorial

Davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord per la manca de voluntat negociadora de la patronal, CCOO i UGT incrementen la mobilització amb la convocatòria d'una jornada de vaga de 24 hores al sector del metall de la província de Tarragona el proper 13 de juliol.

Ruptura de les negociacions del Conveni de marroquineria de Catalunya

CCOO lamentem la manca de voluntat de la patronal per avançar en les negociacions, amb una proposta d'augment de la jornada laboral en 60 hores més per any i uns increments salarials molt per sota de la proposta de l'AENC i sense clàusula de garantia salarial. L'actitud de la patronal ens aboca irremeiablement al conflicte. En aquest escenari, la pròxima setmana convocarem la nostra representació sindical i les treballadores i treballadors del sector a una assemblea per explicar-los la situació de ruptura de les negociacions i preparar un calendari de mobilitzacions al sector.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el conveni del metall de Barcelona

L'acord arriba després de vuit reunions de negociació i d'haver mantingut el sector en tensió sostinguda, la qual cosa ens ha permès trencar la dinàmica de paralització de les negociacions de la patronal i fiançar les nostres propostes de recuperació i repartiment de la riquesa que generem les persones treballadores, ampliació de drets i desenvolupament de mesures d'igualtat, entre altres.

més informació »

Bloqueig de la patronal a les negociacions del Conveni de vins escumosos i cava de Catalunya

CCOO advertim la patronal que, si en les properes reunions no canvia la seva actitud i es desbloqueja aquesta situació, ens veurem abocats al conflicte al sector, amb mobilitzacions per a la verema i la Setmana del Cava, com ja va passar l'any 2015.