Actualitat

CCOO convocarà vaga general a la petroquímica de Tarragona a principis de febrer

La Coordinadora de delegats i delegades de CCOO de les empreses principals i auxiliars dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona ha decidit, en la reunió d'avui, convocar una vaga general de 24 hores del sector de la petroquímica de Tarragona durant la primera quinzena de febrer. Una convocatòria que es planteja que es faci conjuntament amb la UGT i que afectarà els treballadors i treballadores tant de les empreses principals com de les auxiliars de manteniment i serveis que operen als polígons petroquímics de Tarragona. També s'ha insistit que cal implicar el conjunt de la ciutadania del Camp de Tarragona i interpel·lar-la perquè se sumi a la mobilització, que va més enllà de l'àmbit estrictament laboral.

més informació »

CCOO exigeix al Govern de la Generalitat que es garanteixi la seguretat dels treballadors de la petroquímica i la ciutadania del Camp de Tarragona

Reunió d'avui amb el conseller de Treball.

més informació »

CCOO lamentem profundament l'accident ocorregut ahir a l'empresa IQOXE i denunciem que el PLASEQCAT ha fallat

Davant d'aquest lamentable succés, CCOO d'Indústria de Tarragona convoca avui, 15 de gener, a les 12 hores, conjuntament amb FICA-UGT, una aturada de mitja hora a les portes de les empreses dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona, en solidaritat amb els companys ferits i les dues víctimes mortals. Amb aquesta aturada també volem denunciar, com fa temps que estem fent, la creixent precarització de les condicions laborals al sector, que afecta greument la seguretat, així com les evidents ineficiències del PLASEQCAT.

més informació »

Vaga a Continental Automotive els dies 15 i 24 de gener davant l'immoblisme de l'empresa en les negociacions

La direcció de Continental Automotive manté el silenci sobre les empreses que estan interessades en la reindustrialització de la planta vallesana i tampoc ha donat resposta a les condicions de sortida dels treballadors i treballadores en aquest procés.

CCOO d'Indústria lamentem la mort del nostre company José Félix Acedo

CCOO d'Indústria volem transmetre el nostre sentit condol i pesar a la seva família, amistats i companys per aquesta trista pèrdua. José Félix Acedo era l'actual responsable de Formació del Sindicat Intercomarcal d'Indústria del Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia – Garraf i membre del seu consell.

més informació »

CCOO lamenta la mort de Josep Rueda i Cruz, un exemple de lluita social i veïnal

CCOO de Catalunya lamenta profundament la mort de Josep Rueda i Cruz, líder sindical de CCOO a l'empresa Lemmerz, activista del moviment veïnal a Manresa i pare del nostre company Josep Rueda, actual Secretari general del Sindicat de CCOO d'Indústria del Vallès Occidental i la Catalunya central.

més informació »

Horaris d'atenció al públic de CCOO d'Indústria per les festes de Nadal

Us detallem l'horari d'atenció al públic de CCOO d'Indústria de Catalunya durant aquestes festes de Nadal (del 23 de desembre al 3 de gener) i us informem que els dies 27 i 31 de desembre els locals del sindicat estaran tancats.

més informació »

El sindicalista de CCOO Pere Colell, guardonat amb la Medalla al treball President Macià

CCOO d'Indústria de Catalunya celebrem que el nostre company hagi rebut aquesta distinció, ja que és un reconeixement més que merescut a una llarga trajectòria sindical en defensa dels interessos dels treballadors i treballadores, especialment en l'àmbit de la política industrial i l'anàlisi de la situació economico-industrial de les empreses, com a eines fonamentals per desenvolupar l'acció sindical.

Últims resultats electorals destacats desembre 2019

CCOO d'Indústria de Catalunya arribem a finals d'any com a primera força sindical als nostres sectors. Està sent un final d'any intens en matèria d'eleccions sindicals, amb molts processos electorals al conjunt del territori, i és que l'actual període de concentració electoral finalitza el 31 de desembre de 2019.

Arrenquem amb força la negociació col·lectiva de 2020

CCOO d'Indústria de Catalunya hem començat a preparar amb força la negociació col·lectiva de 2020, que un any més afrontarem a l'ofensiva amb l'objectiu de continuar recuperant drets i poder adquisitiu i posar fi a la precarietat instal·lada als nostres sectors. Per això, des de finals de novembre i durant el mes de desembre hem convocat un intens calendari d'assemblees al conjunt del territori amb la nostra representació i afiliació per començar a definir les propostes de les plataformes reivindicatives dels convenis que hem de negociar l'any que ve.

més informació »

Vaga a IQOXE pel desbloqueig de les negociacions i contra l'acomiadament de 3 treballadors

Avui dimarts, 17 de desembre. El seguiment està sent del 100%.

més informació »

CCOO reivindica el futur de les plantes de Nissan

Urgent necessitat de conèixer noves produccions per a les fàbriques.

Manifestació a Rubí per la continuïtat de la planta de Continental Automotive

Aquest dissabte, 14 de desembre, a partir de les 11 hores.

més informació »

CCOO signem un important acord al Grup Grifols sobre jubilacions parcials i retribució variable

CCOO d'Indústria valorem positivament l'acord assolit el 9 de desembre entre la direcció i la Secció Sindical Interempreses de CCOO del Grup Grifols, ja que es tracta d'una acord pioner en qüestió de jubilacions parcials, que millora el que estableix la legislació vigent, i que també suposa una millora de les condicions dels treballadors i treballadores de Grifols en matèria de retribució variable.

més informació »

CCOO manifestem la nostra preocupació davant l'incendi ocorregut aquesta matinada a l'empresa Derpin

Davant l'incendi que ha ocorregut aquesta matinada a l'empresa Derpin, de Montornès del Vallès, que ha obligat a activar l'Alerta del Pla d'emergència exterior del sector químic de Catalunya (PLASEQCAT), i evacuar els treballadors i treballadores de 119 empreses de la zona i confinar els alumnes de les escoles dels municipis propers. CCOO ens mantindrem vigilants per l'afectació que aquest lamentable incident pugui tenir tant per a la salut dels treballadors i treballadores de les empreses dels polígons afectats com per a la seguretat de la ciutadania dels municipis propers.

més informació »

Jornada “Amiant: reconèixer per prevenir”

Aquest dijous, 12 de desembre, CCOO d'Indústria de Catalunya, conjuntament amb CCOO de Catalunya, organitzem la jornada “Amiant: reconèixer per prevenir”, a la qual hem convocat delegats i delegades del conjunt del territori, amb l'objectiu de donar-los eines per actuar sindicalment en la detecció de casos en què l'amiant afecta la salut dels treballadors i les treballadores.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el Conveni estatal del sector d'estacions de servei

CCOO d'Indústria valora positivament l'acord, que s'ha assolit gràcies a la pressió de la vaga convocada per als dies 5 i 9 de desembre. En matèria salarial, l'acord assolit preveu un increment salarial d'un 1,5 % per a l'any 2019, amb efectes retroactius a l'1 de gener d'aquest any, i un increment d'un 1,3 % per als anys 2020 i 2021. A més, inclou una clàusula de revisió salarial, en cas que l'IPC real superi els increments acordats, per garantir el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector.

Mor l'històric fundador de CCOO, Josep Pujol Bardolet

CCOO de Catalunya lamenta la mort de l'històric sindicalista i fundador de CCOO de Catalunya Josep Pujol Bardolet als 90 anys.

CCOO rebutja l'arbitratge que plantegen Endesa i UGT

Es farà una assemblea a partir de les 14.30 hores, davant la seu d'Endesa de l'avinguda de Vilanova, de Barcelona, per explicar en quin punt ens trobem i emplaçar la plantilla a noves accions de protesta si el procediment d'arbitratge tira endavant. Tot seguit es farà una concentració de les treballadores i treballadors per manifestar el seu rebuig a aquesta mesura.

S'arriba a un acord sobre l'ERO de Bayer Hispania

CCOO fem una valoració positiva de l'acord, ja que ha permès reduir l'afectació de l'expedient i s'han aconseguit les millors condicions possibles per a les persones afectades, a més d'incloure un nou concepte d'indemnització.

més informació »

La plantilla d'IQOXE es mobilitza per exigir el desbloqueig de les negociacions del pacte d'empresa

El comitè d'empresa denuncia que la direcció està intentant allargar les negociacions, sense donar resposta a les propostes de la representació de la plantilla ni presentar cap contraproposta, i en dues ocasions no s'ha presentat a la reunió prevista. Una actitud que aboca la situació al conflicte. El dia 28 faran una concentració i han convocat vaga els dies 11 i 18 de desembre.

més informació »

CCOO valora positivament la sentència que declara la readmissió obligatòria dels 3 treballadors acomiadats per SLM

CCOO d'Indústria de Catalunya valora molt positivament aquesta sentència, ja que dona la raó als arguments defensats pel Gabinet Tècnic i Jurídic del sindicat, que ha portat el cas. Amb la readmissió dels treballadors ha quedat palesa la persecució sindical que han patit aquestes tres persones per defensar els drets i les condicions laborals del conjunt de treballadors i treballadores de SLM-T12.

més informació »

CCOO signa un acord amb la direcció de SEAT de mesures de protecció integral davant les violències de gènere

El protocol s'ha subscrit aquest matí i millora les mesures previstes per la llei.

més informació »

S'arriba a un acord sobre l'ERO de Prysmian per a les plantes de General Cable de Manlleu i Montcada

CCOO d'Indústria fa una valoració positiva de l'acord assolit, ja que permet mitigar de manera important l'impacte negatiu en l'ocupació, mitjançant la recol·locació del 28% de la plantilla en altres empreses del grup i un pla de prejubilacions. A més, s'han acordat unes indemnitzacions força per sobre del mínim legal i l'obertura d'un procés de reindustrialització.

més informació »

Davant l'incendi a Faurecia d'Abrera, CCOO espera que es pugui tornar a la normalitat al més aviat possible i vetllarà perquè aquesta situació d'excepcionalitat no afecti els llocs de treball

CCOO manifesta el seu suport absolut i solidaritat amb les treballadores i treballadors de la planta de Faurecia d'Abrera, després de l'incendi ocorregut la matinada del 20 de novembre, i es posa a la seva disposició en tot allò que sigui necessari perquè es pugui normalitzar la situació al més aviat possible. CCOO està coordinant sindicalment les diferents empreses implicades perquè aquesta situació d'excepcionalitat no afecti els llocs de treball a Faurecia ni a la resta d'empreses del sector que s'han vist afectades per aquest lamentable accident.

més informació »

CCOO rebutgem la decisió de la multinacional Continental Automotive de vendre's la planta de Rubí

CCOO exigim a la direcció de Continental Automotive que faci les inversions necessàries a la planta de Rubí per modernitzar les instal·lacions i adaptar-la a la nova realitat del sector per produir components per a vehicles elèctrics.

CCOO organitza un acte homenatge a Juan Requena

CCOO, Esplugues en Comú – Podem i l'Ajuntament d'Esplugues organitzen un acte d'homenatge a Juan Requena, sota el títol: “Un compromís militant per la igualtat i la solidaritat el divendres 22 de novembre a les 19 hores a la Biblioteca Pare Miquel d'Esplugues de Llobregat (c. Angel Guimerà, 106-108). Juan Requena va morir el passat mes de febrer de 2019, va ser un destacat dirigent sindical a l'empresa Corberó d'Esplugues, regidor pel PSUC al primer Ajuntament democràtic de la ciutat, secretari general de CCOO de Pensionistes i Jubilats durant molts anys i va participar a diferents moviments i plataformes socials de la ciutat i la comarca del Baix Llobregat.

més informació »

CCOO exigim a Huayi Compressor Barcelona un pla de viabilitat per a la planta de Sant Quirze del Vallès

Aquest migdia, la direcció de l'empresa ha comunicat la presentació d'un ERO per acomiadar 164 persones, de les 350 que té en plantilla. CCOO farem tot el possible per preservar els llocs de treball que estan en perill i perquè no s'apliquin mesures traumàtiques a la plantilla.

Vaga contra el tancament de les plantes de General Cable de Manlleu i Montcada

A partir d'aquest cap de setmana, les treballadores i treballadors de General Cable de Manlleu i de Montcada i Reixac faran diverses jornades de vaga contra el tancament de les dues plantes per part de la multinacional Prysmian Group. A Manlleu del 16 al 23 de novembre i a Montcada del 18 al 23 de novembre.

CCOO valorem positivament l'acord assolit a l'escorxador Crusvi de Reus

Gràcies a la tasca sindical de CCOO s'ha internalitzat el servei d'especejament, que estava externalitzat a ESEM, i s'ha subrogat la plantilla que prestava aquest servei. Des de principis d'any, gràcies a l'organització sindical, s'han regulat una sèrie de qüestions que no s'estaven aplicant correctament, com ara l'antiguitat, que han suposat millores per a la plantilla.

més informació »

Rebuig al desnonament d'una família per part dels propietaris de MON-PA, que al setembre van acomiadar 96 persones

Avui divendres, 15 de novembre.

CCOO lamenta la mort del company Ramón Santana

Lamentem la mort del company Ramón Santana Catalán, a l'edat de 74 anys. Actualment, era membre de la Comissió Executiva del sindicat intercomarcal de Pensionistes i Jubilats de CCOO del Vallès Occidental-Catalunya Central i representant de CCOO en el Moviment Pensions Dignes de Terrassa.

més informació »

El Ple del Parlament aprova una resolució per instar el Govern a intercedir davant Prysmian per evitar el tancament de les plantes de Manlleu i de Montcada

Amb aquesta resolució el Ple del Parlament insta el Govern de la Generalitat a reunir-se amb la direcció de Prysmian per trobar una solució que eviti el tancament de les plantes de Manlleu i de Montcada i Reixac i garanteixi els llocs de treball. CCOO d'Indústria de Catalunya valorem molt positivament l'aprovació d'aquesta resolució i demanem al Govern que actuï en conseqüència per evitar el tancament de les dues plantes, que no està justificat, i salvaguardar els prop de 500 llocs de treball que estan en perill.

més informació »

S'arriba a un acord sobre l'ERO de suspensió de Ponsfil

CCOO d'Indústria fa una valoració positiva de l'acord assolit a l'empresa Ponsfil (Ponts) sobre l'ERO de suspensió temporal de contractes, ja que s'han acordat mesures per minimitzar-ne l'afectació i perquè la seva aplicació es faci amb les millors condicions possibles per a les treballadores i treballadors afectats.

més informació »

Convocades aturades a SADA contra el tancament de la planta

Aquest dimecres, 13 de novembre, el torn de matí farà una aturada de les 10 a les 14 hores i el torn de tarda, de les 14 a les 18 hores. Durant aquestes aturades les treballadores i treballadors es concentraran a les portes de l'empresa en defensa dels llocs de treball i per la continuïtat de l'activitat de la planta.

Concentració davant la seu de Prysmian a Vilanova i la Geltrú

Amb aquesta acció volen denunciar la política empresarial de la multinacional Prysmian, que creix a costa de deixar morir les antigues plantes de General Cable i pretén deixar al carrer les prop de 500 persones que treballen a les fàbriques de Manlleu i de Montcada i Reixac. CCOO d'Indústria dona suport a aquesta mobilització en defensa dels llocs de treball i la continuïtat de les plantes, i insta de nou a la multinacional a retirar els expedients.

més informació »

"Present i futur del sector de l'automòbil", programa número 265 de CCOO a Televisió de Catalunya

Programa número 265 de CCOO de Catalunya a Telelvisió de Catalunya amb el títol "Present i futur del sector de l'automòbil", emès el dissabte, 9 de novembre de 2019 pel Canal 33.

més informació »

CCOO d'Indústria rebutja l'ERO que ha presentat Luxiona per acomiadar 52 persones

Aquest matí ha tingut lloc la primera reunió del període de consultes de l'expedient de Luxiona, en la qual la direcció ha fet entrega de la documentació pertinent a la representació de la plantilla. Una documentació que CCOO d'Indústria de Catalunya, juntament amb el Gabinet Tècnic i Jurídic, analitzaran en els propers dies.

més informació »

Nova concentració contra l'ERO de Prysmian a les plantes de Manlleu i de Montcada i Reixac

Coincidint amb la reunió de negociació de l'expedient que es fa avui, CCOO i UGT han convocat les plantilles de General Cable de les dues plantes afectades (Manlleu i Montcada i Reixac) a una concentració davant la seu dels Serveis Territorials de Treball de Barcelona.

CCOO rebutja l'ERO presentat a Bayer Hispania per acomiadar 75 persones

Suport a la plantilla.

Desconvocada la vaga a Stradivarius

Anunciada davant el bloqueig de les negociacions del conveni.

més informació »

Concentració davant Treball contra l'ERO de Prysmian a les plantes de Manlleu i Montcada i Reixac

La setmana que ve s'han convocat dues jornades de vaga de 24 hores, dilluns 4 de novembre a la fàbrica de Montcada i Reixac i dijous 7 de novembre a la de Manlleu, en defensa dels llocs de treball i de la continuïtat de les dues factories. El mateix dilluns 4 de novembre, s'ha convocat una concentració dels treballadors i treballadores de General Cable a partir de les 9 hores, davant la seu de la Direcció General de Qualitat en el Treball (carrer de Sepúlveda, 148-150), coincidint amb la celebració de la pròxima reunió del període de consultes de l'ERO.

més informació »

CCOO demanem participar en les meses tècniques que analitzen el funcionament del PLASEQTA

Aquest dimarts ha tingut lloc una reunió a la Delegació del Govern a Tarragona per tractar, entre altres qüestions, l'accident laboral mortal ocorregut a Carburos Metálicos el passat mes de maig i l'anàlisi sobre el funcionament del PLASEQTA (Pla d'Emergència Exterior del Sector Químic de Tarragona), una reunió que havia estat llargament demandada pel sindicat. .CCOO d'Indústria demanem solucions a les administracions implicades i a la patronal i que es posi data a les diferents accions que s'estan duent a terme per poder resoldre la situació quan abans millor, i adverteix que si no s'avança, no descarta obrir altres vies.

Concentració de la plantilla de SADA davant la Paeria

Serà el dia 30 d'octubre, a partir de les 10 h, coincidint amb la celebració del Ple Municipal, en el qual es presenta una moció de suport als treballadors i treballadores de SADA.

CCOO valorem el principi d'acord sobre l'ERO de TE Connectivity

Malgrat que lamentem que finalment no s'hagi pogut deixar sense efectes l'expedient, CCOO d'Indústria de Catalunya fem una valoració positiva de l'acord, ja que ha permès reduir l'afectació de l'expedient i l'aplicació de mesures no traumàtiques, mitjançant baixes voluntàries i un pla de prejubilacions. L'acord assolit també inclou un pla de viabilitat per a la planta de Montcada i Reixac per als pròxims 3 anys, en el qual l'empresa assumeix un seguit de compromisos per garantir l'ocupació efectiva de la plantilla que no ha resultat afectada per l'expedient.

més informació »

CCOO rebutja l'ERO de suspensió presentat per Ponsfil

L'expedient afecta la totalitat de la plantilla.

Vaga a Stradivarius (Grup Inditex) de Sallent

Els dies 4, 5 i 6 de novembre.

més informació »

Javier Pacheco: "La transición socialmente justa, tan necesaria como la electrificación del automóvil"

Article publicat al diari digital 'Coche global' el diumenge 27 d'octubre del 2019.

més informació »

Concentració del col·lectiu de jubilats de BASF per la retallada de beneficis socials

Aquest divendres, 25 d'octubre, el col·lectiu de treballadors i treballadores jubilats de BASF tornarà a concentrar-se per denunciar la retallada de drets i beneficis socials que els ha aplicat de manera unilateral la nova direcció de la companyia. Ho faran coincidint amb l'acte de commemoració dels 50 anys de la implantació de BASF a Tarragona, després que la resposta de l'empresa a les seves peticions hagi estat del tot irrisòria.

més informació »

Nova jornada de vaga a la delegació d'Elecnor de Sabadell

Aquest divendres, 25 d'octubre, el comitè d'empresa de la delegació de telecomunicacions d'Elecnor de Sabadell manté la vaga parcial de 2 hores a l'inici de cada torn de treball davant la impossibilitat d'acostar posicions amb la direcció de l'empresa per millorar les condicions de treball de la plantilla.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre l'ERO de Microson que permet reduir-ne l'afectació

Aquest dilluns, 21 d'octubre, s'ha arribat a un principi d'acord sobre l'ERO presentat a Microson, que ha estat ratificat pràcticament per unanimitat pel conjunt de la plantilla, amb només un vot en contra. Malgrat que lamenta que finalment no s'hagi pogut deixar sense efectes l'expedient, CCOO d'Indústria de Catalunya fa una valoració positiva de l'acord assolit, ja que ha permès reduir-ne l'afectació i aconseguir les millors condicions possibles per als treballadors i treballadores afectats.

CCOO rebutja l'anunci de tancament de la planta del Grup Sada a Lleida

El sindicat insta la direcció de l'empresa a buscar alternatives.

més informació »

CCOO presenta l'informe 'Metamorfosi i renaixement del sector de l'automoció a Catalunya' en una jornada sobre el present i el futur del sector de l'automòbil

Malgrat que hi ha diversos estudis i anàlisis no del tot coincidents —i fins i tot, en ocasions, contradictoris— sobre com serà la transició de la indústria de l'automòbil, tot sembla apuntar que anirà cap a l'electrificació dels motors de vehicles i la mobilitat compartida.

més informació »

Les direccions de les Seccions Sindicals de CCOO i UGT es tanquen a la seu d'Endesa de Barcelona

Avui dimarts, 22 d'octubre.

més informació »

CCOO d'Indústria organitza una jornada sobre el present i el futur del sector de l'automòbil

Demà dimarts, 22 d'octubre, a partir de les 10 hores, al Centre de Formació Professional d'Automoció de Martorell.

Altres notícies »